top of page

דיאטה או אימונים?

אימונים או דיאטה?

למה הדיאטה לא מסייעת להורדה במשקל?

ואם הספורט הוא בריא ומומלץ כל כך, איך לא מצליחים לשמור על משקל תקין?

 

במשך שנים שמענו על דיאטות (חלקן קצת מוזרות) שלא תורמות הרבה כשמדובר בירידה במשקל. מצד שני, יותר מידי אנשים מתאמנים שעות רבות בלי לשנות את תוצאות המשקל. איך זה קורה?

בואו נעשה סדר:

1. משוואת האנרגיה.

יש דבר פשוט שחייבים להבין: אם מכניסים X קלוריות אך במהלך היום שורפים בדיוק את אותה כמות האנרגיה שהכנסנו לגוף באמצעות המזון, לא יתרחש שום שינו באחוזי שומן שלנו לא משנה כמה התאמנו. זה קל להבין, אך עדיין יש עקשנים שמתקשים להבין שמדובר בנוסחה בלבד. אם אנו מעוניינים להוריד שומן מיותר מהגוף, חייבים להכניס לגוף פחות קלוריות (לא חייב לאכול פחות) או לעשות יותר פעילות גופנים כדי לשרוף יותר אנרגיה. השילוב של תזונה בריאה וספורט זה הדבר האפקטיבי ביותר.

לשאלה למה לפעמים קשה כל כך להיפטר עודף שומן יש הסבר מעניין אבל קצת פחות פשוט:

2. מעט שריר + הרבה פעילות אירובית?

לעתים, אדם שסובל מעודף משקל ומנסה לרדת באמצעות ספורט עושה פעילות אירובית כגון אופניים או ריצה. פעילויות אלו נחשבות לטובות אך לפעמים אינם מספיקות כדי לעשות שינויים מהותיים בגוף כשמדובר באדם רזה-שמן. המושג רזה-שמן מתייחס לאדם עם עודף משקל אך עם מעט שריר בגופו. גוף שרירי מסייע לא רק לביצוע ספורט או מאמצים ביום יום אלא גם לשריפת קלוריות. לכן לא מומלץ לעסוק בפעילות גופנית אשר מאמצת בעיקר את הלב, אלא לעשות אימון שבנוסף, יגרום לשרירים הגדולים בגוף לגדול יותר ולהתחזק (במיוחד שרירי גב, רגליים וחזה), שכן, הם יצרכו יותר אנרגיה מאשר השומן שאנו מחזיקים ושלא מועיל.

3. מתאמן הרבה אבל אוכל יותר מידי שטויות

אם אתם מתאמנים הרבה ולא מצליחים להוריד את השומן המיותר מהגוף הפתרון לא נמצא בלרוץ יותר, ככה תגרמו לנזק בלתי הפיך לברכיים. להגדיל את השרירים מסייע מאוד לתהליך ולפעמים זה עוד הכרחי, אבל חייבים לטפל בתזונה כדי לשבור את המשוואה.

כבר אמרנו שאי אפשר להכניס כל כמות האוכל שנרצה גם כשעושים אימונים ארוכים, אז צריך לראות את כמות האוכל שאנו אוכלים ועד כמה הוא באמת בריא.

זכרו שלהורדה במשקל צריך לשבור את מעגל שימור האנרגיה, או במילים אחרות: לשרוף יותר ממה שאנו מכניסים או להכניס פחות ממה שאנו מסוגלים לשרוף.

4. לא צריך באמת דיאטה

אילו היינו מוותרים על ממתקים וחטיפים היינו רואים כבר הבדל באחוזי שומן, אך בכל זאת חשוב להבין שכיום כל מזון שמגיע בקופסאות או בשקיות הוא כמובן מעובד ורוב המוצרים מרכיבים דברים שהגוף לא צריך: סוכר ושומנים סינתטיים (צבע מאכל ועוד ועוד).

כיום יש יותר בעיות השמנה מכל תקופה בהיסטוריה. למעשה ילדים סובלים מבעיות כאלו שבקלות הופכות למחלות קשות כגון סכרת. לכן, הצעד הראשון מתחיל כשמחליטים לאכול יותר בריא.

הפתרון בתזונה בריאה ומאוזנת

עדיף לאכול לפחות 80% מאכלים טבעיים כגון ירקות, קטניות ופירות בכמות מוגבלת, ולהימנע ממזון מעובד.

*המלצות בכתבה לא מחליפות דעות המומחים. מומלץ להתייעץ עם תזונאי מוסמך ולהיבדק אצל רופא המשפחה כדי לבדוק אם יש ויטמינים שחסרים בגוף והמשקל תקין.

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No hay tags aún.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • YouTube Social  Icon
bottom of page